侍仔與空姐

幾名空姐空少,在澳洲機場被人發現「撻野」,他們分別在頭等及商務機艙,偷了幾套供乘客用的名牌睡衣和旅行套裝,在入境時被海關發現。其實思哲認為,姑勿論生活有多苦,偷竊就是不對,如果只受到公司處分革職,已經是不幸中之萬幸。

02年後,行內稱魚翅的本地最大航空公司,其艙務員的入職起薪點減了25%。想當年,「建華之亂」帶動下,香港失業率攀升,到了02年,爆了沙士,那時候香港的失業率升上歷史高位,自此魚翅調減了起薪點,卻依然有大量畢業生爭相排隊面試。

事實上,自從上網搜尋資料成為潮流,消費者不但可以上網訂購機票,亦很容易得到票價行情等資訊,靠資訊優勢為生的旅行經紀,馬上受到影響,與此同時,亦間接催生了廉價航空這個世界潮流。

千禧年前後,廉價航空殺入亞洲,歐洲最大廉航EasyJet,02年收購了對手GoFly,對魚翅構成重要威脅;另外近年油價大升,航空業百上加斤,這也是魚翅薪酬不能調高的原因。

基本上,一名空中艙務員的工作,跟一個茶餐廳侍應的工作,實際上相差不遠,除卻語言之外,優質的服務態度,本就是空姐空少最大的優勢。艙務員酬待遇比侍應好,有機會環遊世界,假期也比其他行業多,都是託搭客鴻福。

偏偏部份空姐空少,可能是與公司關係緊張,怨氣也重了,使他們專業的服務態度變了質,其中一個現像,就是面黑,以及把客人當成仇人;自己的個人經驗,好幾次請求小姐少爺的幫忙,結果不是態度散漫,就是遲遲沒有回應,當然,任何服務機構都有害群之馬,相信服務態度良好的空姐肯定亦大有人在。

只是一朝被蛇咬,十年怕草繩,現在每當登上魚翅的飛機,都很懷念香港茶餐廳的好客之道,說實在的,茶餐廳作為香港特色,廣大的茶仔待應功不可沒,思哲忽發奇想,某天茶仔侍應恍如現在社工上街遊行示威,要求與空中艙務員同工同酬,我一定舉腳贊成。

2007年6月22日刊於《蘋果日報》

延伸閱讀
Happy employees create happy consumers – 案內人隨筆
The economics behind flight attendents – Sun Bin

對「侍仔與空姐」的一則回應

  1. 同工同酬, 我也贊成.
    不過侍仔與空中艙務員工作始終大有分別,不能以偏概全. 不然, 請所有巴士司機和侍仔一起上街遊行示威, 要求與機司及空中艙務員同工同酬吧!

  2. 如果你不清楚空中服務員的工作性質, 請不要胡亂猜測和批評他們的專業. 若然你在三萬呎高空上有意外, 來救你的也只有他們.

    職業無分貴賤, 每個工作都有其專業性, 即使是一個掃街清潔工人, 我們也要尊敬.

    請你寫文章之前做足夠的資料搜集, 不然只會令人覺得你孤陋寡聞.

  3. have you ever read 敬業與樂業? After readin’ your journal, I just think you are such a naive person. I agree with what ex-cabin crew said. you should have done some research before you made such a comment.
    I do not mean to be mean to you. If being a cabin crew and a waitor in Hong Kong style restaurant is just the same for you. I guess no one should help you if you need any medical help in flight in the future.
    I truly believe you should at least know what their job nature are before you wrote.
    btw,you are such a stero type person.

  4. 我要養家, 也要用我放假的時間進修, 本身我手持學位, 現在也要多一個, 空服人工對一個新畢業生來說是高, 所以我當. 如果如先生所說要減到5-7千元, 如你所願, 我不會做, 出去找一個大學生也有一萬多吧, 不過, 5-7千元所請回來的人, 又要懂急救, 又要懂兩文三語, 又要不怕捱夜, 又要在號風球下上班, 又要在假期內工作(我每年新年, 聖誔, 所有節日都工作, 除了今年的1.7), 我看所有同事在這裡”玩一年”都不夠便辭職吧

  5. 其實航空公司每個職位都重要
    有機司,沒有空服也不能飛
    沒有地勤也不能確保航機安全
    睇野全面o的好

  6. U are so unfair to all kind of professions. How can u compare A Well trained cabin crew with First Aid / Safety Training and a waiter. Comeon Be more mature and think twice b4 u bark!

  7. 你的"文筆" 實在另我大開眼界…撻野, 其中一個現像,就是面黑…."面黑是一個現像" ??? 一朝被蛇咬,十年怕草繩…詞彙亂用….

    你平常看什麼類型的書籍? 好讓我見識一下…

  8. On the facade, it might appear to many people that flight attendant and waiter have little difference in job nature. However you are only seeing the tip of an iceberg and have naively underestimated the work of a flight attendant.

    i don’t think cafe waiters need to have constant adjustments to different time zones, to be working under pressure (literally and metaphorically) within a period of time and to handle various problematic situations in an entrapped environment. Do cafe waiters need to exercise various language skills, in particular to have strong command of English, the international language? Do they need to acquire an ICAO card, a certification of an understanding in aviation safety? Do they need to undergo weeks of intensive training in safety knowledge and service standard? It is essential to be REMINDED that the PRIMARY nature of a flight attendant is to ensure passenger’s safety onboard, having said that, providing service is just a cherry on top. It is no doubt that in the competitive aviation industry, service has become a selling point.

    I do admire the efficient skills of some waiters and waitresses, perhaps it would be nicer if you say that they should get a pay rise instead of flight attendants having a wage reduction! However it is NOT justified to compare the core nature of both occupations. Furthermore, I very much doubt it that ALL local eateries’ waiters adhere to the ‘customer serivce philosophy’ of Mr Andy Lau.

    I don’t think you have correctly list out the job responsibilities of a flight attendant. If you really think your opinion is right, perhaps it would be nice to clarify, WHY all level 1 staff of different company has DIFFERENT salary package (ie a small accounting firm vs Pricewater House)? or why professional performing artist earns more than budding performing artists. Why elite sportsman gets more sponsorship than a normal competitive sportsman? Most importantly, why isn’t a pilot the same as a bus driver or a captain of the ship?

    If these points can be justified, perhaps you can conceptualise the naive attitude emerged in this passage.

    Let me remind you once again, that the CORE function of a cabin crew is to ensure safety onboard. If you travel on American airlines, perhaps you’ll be reminded it when you press the call bell! Secondly, I suggest that please do research on the salary of various airlines across the world (which you should have done, then you wouldn’t write something like this). Then you will realise that Hong Kong flight attendants are actually underpaid.

  9. 有個corner俾你寫野唔代表可以俾你亂發up瘋,完全地濫用應有的言論自由

    你的所謂"文章"已經令所有真真正正的作家蒙羞!!!

    你說得對,任何機構都有害群之馬,那我相信你就是寫作界的害群之馬!!!

    從你的文章可了解你是一個一點也不尊重人的人,亦更加理解你是一個甚麼性格的人,難怪空服們不serve你了,一定是給了人家很多麻煩

    不尊重人的人永遠不會被人尊重

    既然你覺得一個機艙服務員等同一個茶仔待應,那麼我亦希望你在機上於到任何意外時叫你那麼值得專重的茶仔待應幫你做safty急救甚至CPR!!!

    你咁樣算唔算歧視,你咁樣我可唔可以去平等機會委員會告你? 反正article出晒街,有證有據,我實告得入!

    請刊登於頭版對所有機艙服務員道歉!!!!

  10. 各位空服員 你們喜歡詐病,一年百幾日病假係等閒事,動不動又話要告公司,咁都叫專業?唔該你哋自我反醒吓,點解人哋對你嘅印像咁差

  11. 樓上的,甚麼才叫歧視?職業本就無分貴賤,你說這樣的言論有歧視成分,就表示你覺得某一個職業是比另一個職業優越的,帶有歧視的,反而是閣下吧?

    因為工幹的關係,我一年總有十數次搭乘飛機的經驗,我也覺得遇上的空服員大多對乘客態度不夠好,特別是文中那家航空公司(曾經有一次,有一個空姐不小心把水倒在我身上,她竟然一句抱歉也沒有,我跟她投訴時,她竟然說:「不過是水罷了」)。作者把空服員比作茶餐廳的侍應,或者是因為他並不清楚空服員的專業,但他強調的是服務態度和精神。

    或者,作為空服員,是不是應該平心靜氣想一下,為何會有這篇文章的出現?

  12. 我不想爭辯反不反省, 專不專業這問題, 只是看了他寫的文章我真的很不開心, 自問我一上機就努力做好自己的工作, 尤其很趕忙的時候真的會出錯, 我也會一一向PAX道歉, 我會盡量一一記下PAX的要求, 可惜我也是人, 總會有一兩個MISS左….唉, 當然也試過MISS了一個, PAX發難…但我都會道歉, 當然心裡不好受….坦白說, 我也是打份工, 其他同事也是打份工, 我不佑道他們的心態, 國泰有多達六千多個CABIN CREW, 我不能說所有人都好好, 但也不是全都只會黑面, 全都只會PORT SICK吧???
    我也不是說侍應比空服差, 但我可以肯定空服的入職要求比侍應高~所以5-7千元要請空服, 我想質素不敢保證, 而公司更加不可能留住員工

  13. 在我們空服員心目中, 真正的飛行常客選擇文中的航空公司是因為航班時間和省時快捷的直航服務! 當然當中有不少人都對其服務喜愛有嘉! 原因是他們的工作給與他們無數外遊的機會! 一些外國, 特別是美加航空公司, 服務差勁得令他們明白何謂真正的不足!

    再者, 一個全場爆滿的短途機經濟客艙, 難道你希望空服員給你半島酒店的五星級服務嗎? 在下可以坦承相告, 五星級的空中服務, 正正就是文中航空公司頭等艙乘客可以得到的待遇!

    暫且不談空中服務, 思哲老兄若以文人筆者自居, 理應飽覽群籍且學富五車. 深明以片蓋全乃註書立說中的第一大敗筆, 此等文章在生果報中刊登, 當真是知恰如其分!

  14. 我私人拎五千出o黎,希望筆者能同廣大空服飛一轉A346 JFK,飛行時間去程16個鐘,回程都係16個鐘,有時天氣問題變24個鐘。(以上尚未計算預早集會的2小時)

    一個人對成百個客,我想知筆者會唔會漏order,淨係去水已經反肚。派餐又要應付一大堆攪笑又無理o既要求..

    你睇我好,我睇你好,大家都唔好呀!

  15. I don’t beleive what KeiKei said… I don;t beleive that she didn;t apologise if she really made a mistake… or maybe u think it;s not sincere enough or didn;t give you any compensation?? If she really did so, u must complaint to manager, if not, u must be very gernerous, however, if you are so gernerous, Why u can still remember until now ???

  16. 敝博開張以來,除了少數幾次聯博的活動,難得一見今日這般熱鬧,在這裡實在要多謝各位熱心留言的人呢。

    至於思哲的回應,其實也早寫好了,各位留過言的朋友,請留意明日蘋果日報的《案內人隨筆》吧。

  17. Dear PETER:

    QUOTE:"各位空服員 你們喜歡詐病,一年百幾日病假係等閒事,動不動又話要告公司,咁都叫專業?唔該你哋自我反醒吓,點解人哋對你嘅印像咁差"

    請問咩叫"各位"空服員??你講緊邊位?? 我都係空服員但係我做左3年只係請過4日病假,平均一年先請1.5日病假, 你自己會唔會多過我先?? 仲有告公司都係有根有據, 公司同工會談判破裂就訴諸法律等法官去裁定對錯, 香港係一個法治社會, 請問有咩問題?? 有人觸犯法律去侵犯你, 你會唔會告佢?? 叫我地自我反醒, 我都唔該你自我反醒吓, 我病同我訴諸法律, 呢兩樣嘢同我返工時嘅專業態度有咩關係?????你諗嘢嘅邏輯係咪有問題??

  18. 我未搭過飛機,真係唔知胸姐有幾專業,只係知道, 做茶餐聽,全日俾老闆睇住, 想坐下都唔得, 一日行行企企做足12個鐘唔停得, 上得慢D,D客又對你西口西面,

    水吧,廚房又各有山頭, 得罪左佢,佢地玩野,特登俾錯單, 之後俾客屌果個又係我.然之後老闆又會俾面色你睇, 過多兩日你都唔使做

    胸姐好似有得拎病假WOR, 我都都有得病, 不過會病得兩日, 你都預左返去出埋D糧好過la…

    我相信,胸姐專業極, 相信都唔識點面對收陀地..

    原來將胸姐同伙記拉埋一齊講就要登全版廣告, 咁我都要求生果聽日全份都登道歉聲名, 因為將我地同胸姐拉埋一齊講,係影衰緊我地!!!!

  19. It’s so unfair for this passage to be published since i really doubt the accuracy of the information that it provides.
    Actually,if u are only commenting on the services that u have experienced in the past. That’s fine.
    However,since u are using the word ‘同工同酬’, that means u don’t know what a cabin crew really does inflight. What we, cabin crew, trying to highlight here is that our job nature is definitely not the same as a waiter. We are PROFESSIONAL and we are recognized by Hong Kong ICAO.
    U have the right to comment on our service, but u have no right to say that ‘基本上,一名空中艙務員的工作,跟一個茶餐廳侍應的工作,實際上相差不遠’. If you have no idea of our job nature, why don’t you write something that you are more familiar with instead of providing inaccurate information to the public? Please bear in mind, as a media, you have the responsibility to provide correct information to the public. Otherwise, you are not respecting you job, which is just the same as a cabin crew who shows long face to a passenger or ignores a passenger’s request. Why are you criticizing someone who is the same as yourself then?

  20. 引用通告: Top Posts « WordPress.com
  21. 專業的意思是有無可以替代的選擇。世界,唔是無左你唔得架。

    我又唔覺得假如魚翅炒曬害群之馬,再在市場上請fresh grad有幾難喎…

    CPR、三文兩語、記熟Order…除左CPR有邊樣是家下的侍仔無架?要專業CPR,我請個急救員上機唔好?

    空服又唔係護士、engine,就算巴士司機都要有大巴牌啦。跟procedures做就叫專業的話,問心果句,是咪你d procedures侍字就唔識做先!!

  22. 那麼開飛機是否應該和開TAXI看齊?不應該是開飛機的只有TAXI的4分之1,因為2個人才能開動自動道航的鐵鳥。

    我不認為筆者的邏輯如此不清,也許是一時情緒失控吧

  23. 絕對同意一名空中艙務員跟一個茶餐廳侍應的工作,實際上相差不遠,都是provide優質的服務態度。
    可能工作做得太久,沒有了對工作的熱誠,所以服務態度沒有已往的佳。
    我也在同一position上做了十年,以前對工作很有熱誠,時刻充滿幹勁,現在只想盡快下班。離開公司。

  24. 開的士的人會搭飛機,開飛機的人也會搭的士.危險駕駛兩者都會有人命傷亡.
    的士司機/車主有時收入高過飛機師的.

    空姐/空爺同茶仔伙計面黑如果俾人話都無藉口.空姐/空爺去茶仔見到伙計面黑咪又會投訴.

    筆者講錯空姐/空爺環境好一件事.
    但佢話有"部份"空姐/空爺面黑係另一件事.
    空姐/空爺們自問無就唔好對號入座.

    公司俾一個咁差O既工作環境應該登廣告鬧公司,去勞工處,搞職安健…

  25. 坐過魚翅,真的被魚翅的空服員嚇怕!有禮地提出合理要求,往往換來無禮的回應!而那"合理要求",最後當然無著落啦!
    大把人兩文三語,懂first aid啦!還不是underpaid? underpaid,就可以對客口黑面黑? 對空服員差的,是公司不是客人!

  26. 引用通告: PK_日記
  27. 如果話空姐同待應性質相近就一樣,
    咁警察同大廈保安員,
    幼稚園老師同大學教授,
    係咪一樣丫?
    如果話佢地做GE野差唔多就係一樣,
    咁我工人煮飯,
    我又煮飯,
    我就係工人?
    咁如果唔好彩飛機失事,
    侍應識唔識疏散乘客?
    有乘客心藏病發,
    侍應又識唔識同佢急救?
    而乘客又係咪會鐘意有個金毛、阿嬸SERVE佢?
    你又知唔知一個空中服務員係機上面仲要面對幾多麻煩事?
    廁所污漕就要洗,
    仲有不知幾多麻煩客,
    你又有冇試過係人地忙緊準備SERVE餐就話要野飲,
    SEAT BELT SIGN ON左都仲唔扣安全帶,
    要人地黎叫你扣?
    如果係侍應話唔定已經對你唔客氣。
    就算唔係機上面,
    如果著住套制服係街,
    就要讓坐俾人、幫人開門等,
    俾人見到你冇咁做投訴你會點?
    你估可以好似侍應咁食住煙週圍走?

  28. 你坐我架飞机出左事(大吉利事),我会帮你急救同疏散喔!
    你买飞来坐飞机姐,点解仲去厕所?见到吾干净,点解要我去清洁?
    我叫你食野,点解你重要饮野?
    我话左架飞机吾安全架啦,叫左(sign on)你扣安全带,你都吾听话!

    以上如果系TC君的道理,我都觉得呀尹生无讲错

  29. 做 waiter 都不是大家想像中那麼容易,不要因為思哲兄舉例來而大發嘮叨,這反而令我覺得你們看不起茶餐廳的伙計,我想思哲兄舉這例雖有不全面之處,但他點出那份親切,敬業是服務行業所必需的,又有何不妥呢?空姐空少們你們沒有疏忽職守,亦實是搭客之福啦,不必指罵思哲兄無 research 就亂寫一通,不用那麼容易就對號入座好不好。所有行業都有害群之馬的,假若你們都是那麼專業,一定能給乘客留下好印象,有甚麼好罵呢。唉!

  30. 乘客甲,
    我諗你誤會左,
    我話急救、疏散、清潔廁所等GE意思係空中服制員比茶餐廳侍應要識多好多野都做多好多野,
    要一樣薪酬根本唔合理,
    要野飲(係人地忘緊果陣)同扣安全帶係話你要人客氣、好好服務咁對你,
    你都要做好你GE本份同唔好阻住人地,
    唔好唔記得人地忙都係為左要SERVE餐俾你,
    呢個只係基本GE禮貌同尊重。
    而扣SEAT BELT都係因為要保障你GE安全,
    係最近維珍客機遇上氣流、空中受傷GE事件中,
    個空姐受傷好大可能因為佢要行黎行去提醒同檢查乘客FASTEN SEAT BELT而冇坐低同扣SEAT BELT,
    所以空姐咁做完全係非常危險GE,
    萬一真係突然有TURBULENCE係可能有性命危險。

  31. did you got dumped by a stewardess gf that’s why you’re so against the stewardesses? if you’ve traveled enough you should know that stewardess are not waitresses. they take care of your saftety and have to beg the passegners to fasten seatbelt when they yell at you. second of all, a plane ticket is actually even cheaper than a bus ticket considering the distance. all the service you get is actually just extra things…if you’re not happy about that then get a private jet yourself…if you can afford that…

    if you’re from a develop country, you should understand that fact that when you’re on the plane you’re no difference from a passenger on the bus. you’re just on an ‘airbus’. don’t think that you’re better than the others.

  32. 睇完上面d comments, 先知道真係有d空姐睇唔起d客人, 覺得d客要求既service係airline 好心俾我地呢d死窮鬼既"extra things", 要有錢到有private jet 先可以要求有service…

    有咁既心態又點可能全心全意服務客人? 明白晒喇.

  33. 嘩~原來胸中服務員係識咁多野既
    不如你列哂出黎,等我呢亭唔係好識野既餐廳仔學下野丫

    不過你地講黎講去都係急救、疏散, 我做茶餐廳去工聯會學都得LA,好似舊幾水就有交易,唔見得好專業ar,

    清潔廁所, 想當年我做麥記都成日洗屎坑, 仲要幫手搞生日會tim, 唔好話胸姐要係飛機上面開生日會呀,

    照你咁講, 麥記如果考番個急救牌,仲識搞生日會, 咁咪專業過胸姐?

    叫人扣安全帶就好危險, 我叫D死絞身佬唔好食煙仲羅命呀

  34. 餐廳仔,你服務態度真係好乜都肯做,有冇諗過入去飛下,賺多好多喎!你講個d急救、疏散唔使向工聯會俾錢學架,佢請左你之後俾埋人工你學架!

  35. OH~~
    睇完餐廳仔d回應, 都覺得你好dim, 起碼可以好似一般空服員咁~~~
    咁不如你快d去申請做空服啦, 正如尹思哲所講, 人工又高d, 又可以免費去遊行~~~
    你講到你咁得, 我相信你一定得gie, 果o的interviews對你黎講好easy ga jie~~

  36. 睇完vs講0既野! 我覺得佢講得幾好(btw 你係唔係0係vs 做??^^) as 一個空服員, 我覺得其實唔係外國人特別易serve, 香港人特別難服侍! 而係有時香港, 甚至某d亞洲人 0係travel 0既時候會捉錯用神!

    因為, eg 美國人, 坐飛機對佢地0黎講太平常,成日做野都要洲過洲! 所以對佢地0黎講坐飛機0既目的就係要去目的地! 而香港及亞洲人可能travel 0既機會比較少, 去旅行
    0既時候, 坐飛機對佢地0黎講係個trip 0既一部份, 所以會將好多精神花0係d crew 同 service 方面! 好似我地出staff ticket 去旅行咁, 我只會關心我stand by 上唔上到機, 到目的地機點,去到我坐咩車去酒店! 唔通我同你care 個餐有咩choice 咩? 唔好玩啦!

    vs 講得好0岩! 如果將距離除以價錢巴士係貴過飛機0架! 點解airline 比員工0既人工會多過茶餐廳比員會0既人工係因為公司收人客0既價錢唔同! 餐廳仔, 我唔知你今年幾歲啦! 我只可以話你知當年我中三做麥記0既時候我覺得自己0既人工even 係十幾蚊一個鐘都算ok! 我果時暑假一個shift 0既時間一定長過我宜家一班即日來回0既短途機, 但我明白我阿公收人20蚊一個餐, 唔通佢出魚翅航空個人工比我呀!

    as 一個crew我睇到其實亞洲航空公司已經係做多 0左好多, 有一次一個美國airline
    0既空服員坐我班機, 佢見到我準備去洗廁所, 佢嚇到o 0左咀: “what?? you guy clean the toliet? are you serious??"

    宜家咩都講全球一體化, 睇野要闊少少0架嘞!

  37. I think this is really a problem that people think Aeroplane = resturant ! U can have so many choices for the foodstuff or drinks in a resturant, however on an aeroplane, there are only limited choice, flight attendant cannot play magic…..and also the problem is not enough man power, waiters work in a resturant is just deliver the food and drinks to customers, flight attendants have to prepare so many things which passengers do not know well, such as check all the serving / safety equipments, they have to sterilize the aeroplane , make sure no hidden BOMB… they have to heat the meal, one flight attendant have to take care about 60 customers for few hours or even more… I don;t think a waiter has to take care 60 customers at the same time… really cannot compare. I do believe waiters have their professionalism, just cannot compare !

  38. 唉,空姐們的回應,反映左其搵搭客出氣既事實,另一方面,亦都突顯左佢地既已經面臨結構性失業既危機(無得揀/轉唔到行)。

    唔通,社會同我地班搭客,真係欠左你地呢班"專業"既空姐?

    祝妳地早日搵到份心水好工,或者溝到心水機師,咁唔使受我地搭客既氣啦。

  39. 華仔, 你問你係睇到邊篇回應令你可以得出「反映左其搵搭客出氣既事實」li個結論呢??
    更奇怪既係你可以好合理地將空服員「搵客出氣」連繫到「面臨結構性失業既危機」~~~
    唔通你搭親飛機都經常性地被空服員lor黎出氣??之後重個個都話比你聽, 佢地個個都想走, 但走唔到所以谷到一肚氣??

    另外, 一個空服對乘客唔禮貌, 係佢工作失當, 唔夠專業。但你d語氣講到好似個個空服都會比氣你同其他搭客受, li個睇法又夠客觀mie??如果你有坐過飛機, 唔通你連一個幫到你既空服都未遇過??如果真係咁, 咁會係你既問題定係全部空服既問題??

  40. 非常同意AK的講法!如果你真係試過有不快的經驗,可以講出來讓大家評評理,而不是作出主觀的結論。你投訴人地,都要有證據啦,唔好空口講白話!

  41. When flying with Cafe Pathetic Airways……
    為左你旅途愉快…..記住以下一 D 貼士

    1. 唔好叫停路過既空中小姐要求服務, 因為佢地唔鐘意行行下比人截停, 永遠唔能夠一口氣由機頭行到機尾 (or vice versa). 佢地唔會 appreciate 你呢種方法係會避免左 rule 2
    & 3 既情況.

    2. 唔好走去廚房度, 揭開佢地塊布, 話想要野. 佢地覺得你侵犯佢地 “私人空間". 我諗你都唔想見到佢地撩緊鼻屎個樣…right?

    3. 唔好按 Call Button, 佢地唔鐘意叮叮噹噹係咁響, 亦唔鐘意佢地做緊野時突然比你
    interrupt, 要行去 serve 你 (而行去你個位既途中又 會遇到 rule 1 既情況).

    4. 岩岩起左飛, 唔好要空中小姐做野, 因為佢地要預備 Nuts & Juice

    5. 食完 nuts and juice, 唔唔好要空中小姐做野, 因為佢地要收杯 & 垃圾
    6. 收左杯 & 垃圾, 唔好要空中小姐做野, 因為佢地要加熱 main course.

    7. 自己記住 main course 有乜 choice, 主動開聲, 唔好要空中小姐講野, 因為佢地之前已經每人問左不下兩次 “chicken or fish", 或者 “rice or noodle"? (will further
    elaborated on this topic).

    8. 派左正餐之後, 唔好要空中小姐做野, 因為佢地要預備 tea & coffee.

    9. 斟左 Coffee or Tea 比你, 要極速由佢地個盤上面拿走你杯野, 唔好係上面慢慢拿/加 Sugar/cream, 唔好要空中小姐隻手痺.

    10. 食完野, 唔好要空中小姐收你個 tray. 生有時, 死有時. 派餐有時, 收盤有時.
    因為佢地要趁你有個 tray 塞住你在座位, 走唔到出黎既時候, 洗 toilet 比你用.

    11. 收完野, 唔好要空中小姐做野, 佢地好唔得閒, 要壓縮垃圾, 又要自己開餐, 爭食頭等商務艙食唔晒既高級野.

    12. 當客艙開始回復平靜, 多數人開始入睡, 唔好以為空中小姐會得閒 serve 你. 佢地趕住輪班休息.

    13. 任何時間唔好要杯麵, 雪糕. 你一要, 其他人見到/聞到, 跟住個個都要, 空中小姐就有排煩. 佢地最憎杯麵黨雪糕黨.

    14. 你眼訓唔想食正餐, 唔好旨意訓醒之後有得食番. 空中小姐會用鄙視既眼神, 告訴你
    “頭先比你又唔食, 而家收晒爐冇野食你就要食, 麻 X 煩".

    15. 如果同空中小姐有過爭吵, 而之後 serve 你既橙汁有泡, 或稱 Orangejuiccino,
    小心入面有瀉藥 (即時排毒) or 止瀉藥 (幾日內排毒不能).

    16. 如果因為某 D 情況下, 航空公司送左 inflight duty free 既 shopping voucher
    現金券比你, 唔好用. 你用 voucher 買野, 空中小姐冇 commission 收, 白忙一餐,
    佢唔會多謝你, 亦唔會感激你. 只會埋怨你算盡張 voucher, 都唔肯比多少少 $$ 等佢有番少少 commission 濕腳. 一路做你生意一路黑你面.

    17. 排隊等廁所既話, 寧願企在機翼上面等, 都唔好企在通道上面等. 阻住空中大小姐行過, 會鬧你的.

    18. 練好英語. 當你用中文 (廣東話 or 普通話) 問空中小姐一 D 佢地覺得低能無理既問題, 佢地既 nicam 系統會間歇性失靈, 只懂英語.

    19. 唔好以為你係客, 空中小姐係 serve 你. 佢地同你一樣, 都係期待緊去東京
    shopping, 去巴黎掃 LV. 在空中小姐既眼中, 你同佢地係平等的 (if not 你低等過佢地的話).

    20. 唔好要空中小姐幫你將行李放上 overhead compartment. 空中小姐弱不禁風, 陣間佢扭親隻腳你就養佢一世. Inflight baggage 亦唔好係名牌, 你都唔想做第二個 Gucci 小姐/先
    生, 係咪?

  42. ~~~ 回應 ~~~

    我常常認為, 假如自己對件事件未有透徹的認識和了解, 最好就別要亂作評論, 否則可能只會顯出一己之無知。

    剛剛讀過六月二十二日一篇關於機艙服務員的文章, 就讓我有點意難平, 不得不作個回應, 以正一點視聽, 或給一眾讀者更廣闊的視野。

    文章以幾位機艙服務員涉嫌偷竊一事為開首, 引申出筆者認為艙務員工作性質類似茶餐廳侍應, 文末他更"舉腳贊成"艙務員的薪酬應與茶餐廳侍應看齊, 看罷, 相信除了我以外的所有機艙服務員都會難以接受他的說法。

    偷竊當然不對, 但這只牽涉個別的空服員, 任何人也理應將兩件事分開來看, 他/她偷竊與否, 與他/她當的職業又有甚麼直接的關係呢? 難道他/她是艙務員, 罪就要重/輕一點? 為什麼因為那是艙務員, 大家就要特別評論他/她?

    該文的筆者說到"艙務員的工作與茶餐廳侍應的工作類似, 甚至更為空閒", 那我便真想問問筆者, 到底有多了解"艙務員"的工作? 作為一位機艙服務員, 我十分滿意自己這份工作, 敬並且樂業, 如果要我看畢以上那番說話而沒有一點點嬲怒, 恕我實在做不到。小妹絲毫沒有貶低茶餐廳侍應之意, 然而, 我認為兩者並不應被放於一起相提並論。該文筆者實在太不了解我們的專業了。

    艙務員最最最主要的工作, 就是要維持客機的安全, 記得當初進行訓練的時候導師說過一句 – 沒有食物和服務的客機都可以升空航行, 然而沒有足夠艙務員以維持機艙內的安全, 客機是不可能起飛的。當飛機師們埋頭在駕駛艙裡控制航機的升降及航行時, 機艙內就只有艙務員能確保機上所有人的性命安全。所以, 我們在正式就職前都受過長時間嚴格的訓練, 過不了訓練得不到證書的人, 不好意思, 是不能就職的。所以如果你問, 我會說我們是專業。我們懂得不同型號航機的基本分別, 懂得操控機門, 懂得機上緊急儀器的操作, 懂得帶領機上所有人緊急逃生, 更懂得急救, 通曉多國語言等已經未有計算在我們的"專業"以內, 那試問, 又怎可能以茶餐廳侍應來類比我們?

    以服務來說, 其他艙務員的我未敢多加意見, 始終每人有每人不同的作風。不過以我自己來說, 對所有客人都是用心的, 受得人錢財, 自然要盡力做好本份, 而且我常常相信, 客人開心, 自己也會一樣, 所以就辛苦一點都不介意了。不過話說回來, 一架客機"閒閒地"三百個客人, 艙務員則十數個。以比例來說, 在經濟艙通常是一對六七十, 即一個艙務員要服侍六七十個客人。忙起上來, 我們不單止未能短時間內回應各位乘客的要求, 很多時候, 實在是連吃都沒有時間。我們也許要吃涼了的食物, 也許要將一個飯分六七次吃 (其間就是為了要到客人的座位回應他們的"呼召"), 還有, 我們是要站著吃飯的, 那你說, 我們是不是工作空閒? 是不是大家想像般那麼寫意? 我們是不是立心沒有以九秒九的速度回應你們的呼召?

    該筆者又說到, 我們"可以環遊世界, 在外地的日子還有公司津貼, 假期也比其他行業多", 外人看來都沒錯, 但其實, 都太片面了。以一般要飛行十數小時的長途機來說, 我們在外地逗留的時間大約是一天半到兩天, 換轉另一個說法, 其實就是"法定的最短休息時間"。飛畢十數個鐘辛辛苦苦由香港"步行"到另一個國家, 第一天用來補回機上不足夠的休息, 第二天要"抖足精神"準備回程將消耗的體力, 已經沒有將時差計算在內, 你來做個公道, 那有足夠時間"環遊世界"? 要"環", 就唯有自己"捱眼訓" 吧。我們的假期多, 是因為我們經常不在港, 短時間內要適應不同地方的時差, 休息不夠, 加上在機上消耗的體力實在太大。飛一程長途, 我們已經有五天甚至八天不在港, 即使我們回港後有三四天假期, 其實相對一般朝九晚五的工作來說, 已經算少了。朝九晚五工作的朋友們一個星期七個晚上可以分別陪家人朋友老公老婆男女朋友, 我們呢? 四天假, 怎樣分? 我們選擇得這個行業, 當然預期了也能夠好好打理我們的生活, 不公平的, 只是外人知道的都太少, 批評的卻太多了。

  43. To the writer, I am a FA. I think you should apologise to us. I dont think any of us is happy with your comment, I feel that you are discriminating the job. “可能是與公司關係緊張,怨氣也重了", this is only your assumption with no evidence support. I dont know what you experienced before, but the comment of this “基本上,一名空中艙務員的工作,跟一個茶餐廳侍應的工作,實際上相差不遠,除卻語言之外,優質的服務態度,本就是空姐空少最大的優勢。艙務員酬待遇比侍應好,有機會環遊世界,假期也比其他行業多,都是託搭客鴻福。", means that you dont understand our job properly. Please do some research before you comment us.

    To 餐廳仔, no discrimination. Do you understand fluent English? This is part of our skills. If you think you meet the requirement, you can come to join us, we are all welcome you.

  44. I do not understand english, but i cannot accept to sleep with a pilot, so i think i just cannot join you, breast sister, god bless you and your breast. 🙂

  45. Chicken or fish?
    no discrimination. If this is so called “fluent English".

  46. 夠膽寫文章上蘋果,卻不敢有任何回應?
    網上世界稱此為之曰「潛水」。
    敢問閣下對空中少爺之工作有幾多認識?
    敢問閣下乘坐過幾多次飛機?
    假如你拿出一張Marco Polo Diamond卡出來,然後膽敢厚顏說這種話,我覺得你讀這麼多年書實在白費心機也浪費金錢。『思哲』這一名字也實在完全不配用於你身上。何以見思?何以見哲?

    難不成閣不並不知道Flight Attendant要有幾多學歷?要大專或以上,要流利英語、另一國語文,還有母語。

    先生,找個幾千元人工的茶餐廳侍應來看,他給我最少流利地說兩文三語,然後又懂儀容打扮,再要經過重重考試,考獲急救證書,考獲空中服務員資格… 你找啊,你找到我把頭放在地上給你坐。

    茶餐廳侍應懂得衛生嗎?他甚至把手指插在碗麵裡給你遞過來。你享受這種港式親切吧,先生?茶餐廳侍應懂得安全條例嗎?要懂急救嗎?需要在三萬呎高空,氣壓和地心吸力影響下,仍然要勉強自己和冒生命和身體安危去遞餐嗎?

    你知否你在機上的時候,性命都在我們手裡?我們不僅是侍應生,不僅是清潔阿嬸,而是急救員、護士、警察、消員防,我們身兼Safety Officers, Ambassadors, Translators幾職,你到應有沒有先做好Research才亂吠?

    只憑空服員因為太忙又或者航空安全法例的理由,不能理會你,又或未能給你所需,就一竹桿打一船人?幼稚。機上的資源又不是我們的財產,給你多點又如何?反正機後大部份都會丟掉。

    先生,成熟一點吧,你憑甚麼身份去亂說一個職業?乘客?市民?評論家?還是甚麼?
    膽敢拿職業來比較前,公平一點看真一點。否則,只會令人覺得你像民主黨的政客一樣,為了騙點稿費在亂寫。

    有空可以來我日記看關於空服員的事,了解多點。那麼,下次再亂說之前,起碼你都有一個基礎概念。

    謝謝。

  47. 回應52) 這是有部份比較懶的空服員用的說話。基本上我們都會有Training去學服務用語。Would you like to have your meal, Sir? Today we have Fish with potatoes in Cream Sauce, also we have Curry Chicken with rice.

    我想問,這種英文是fluent嗎?不要一竹桿打一船人啊。

  48. 再補充,小弟曾於日本料理店做廚師,我自己都非常清楚侍應和「廚房佬」之工作。
    我相信,做每一份工都應敬業樂業,不應把個人情感和情緒帶回公司。
    但如果以工作的性質和入職所需的條件而言,請別以單單以侍應生來並論。
    如小弟樓上之回應,假如你以警察+消防員+護士+急救員+專業機艙操作員..等等來並論,我想還可以有討論的餘地。但這個時候,基於『同工同酬』之謬說,我是否應該有以上職業相加的工資?我想最少要六萬大元以上。

    有時候,人總喜歡自圓其說,總喜歡只說自己對、自己有理。客觀一點,香港的空服已經不太差。當然,相比新加坡和日本,香港仍然不足,但比起西方國家?魚翅已經是一等一。

    人總有情緒,我自己曾從事餐飲,知道侍應並不好受,但我自己遇過態度惡劣得令我發怒的侍應,手趾腳趾加起也來也數不清。
    侍應生的情緒,難道就很好?
    每個人都一樣,只在乎是否懂得控制情緒,在適當時候才發洩。

  49. 胸中服務員要大專以上,要流利英語、另一國語文,還有母乳, 咁就好叻, 可以亂吠

    係你話"不要一竹桿打一船人", 咁你又憑咩話"茶餐廳侍應懂得衛生嗎?他甚至把手指插在碗麵裡給你遞過來。"

    如果我搵到個"懂得安全條例, 懂急救, 需要在老細壓力,D客怒催和地心吸力(地球入面邊度冇地心吸力?)影響下,仍然要勉強自己和冒生命和身體安危去遞餐"既茶餐廳侍應, 你又係咪把頭放在地上給我坐先?

    只憑茶餐廳侍應學歷低,就一竹桿打一船人?幼稚。

    “有時候,人總喜歡自圓其說,總喜歡只說自己對、自己有理", 所以先會講出"魚翅已經是一等一, 香港的空服已經不太差"等說話, 黎令自己受到批評既時候有個位走。

    你話你做過餐廳,反而帶頭歧視餐廳侍應, 如果你知道"每個人都一樣,只在乎是否懂得控制情緒,在適當時候才發洩", 相信唔會講得出咁多睇唔起侍應既說話。

  50. to FA

    心領了, 我都見過好多做野仆街既同事,但係佢地都係好人, 我唔想升左上30000呎高胸之後, 以為自己高人一等, 睇唔起以前做過既工,心領了

    而且, 我唔understand fluent English呢! hahahahahahah 🙂

  51. 看完思哲的專文,指其個人經驗,好幾次請求小姐少爺的幫忙,結果不是態度散漫,就是遲遲沒有回應,故現在每當登上魚翅的飛機,都很懷念香港茶餐廳的好客之道…..云云
    真的好想知道,既然對魚翅的飛機諸多不滿,為何不干脆從此謝絕而改乘廉價航空或再不然留守於香港茶餐廳客豈不更好??
    澄清:我不是魚翅肮空的顧員,並不是幫他們趕客,只是看見想多口講句,為何犯賤至出錢買票受氣,更好笑的是一而再的犯賤….為何?
    相信魚翅肮空的顧員少一點的薪酬也不介意少一個看輕他們的客人………

  52. to 餐廳仔,
    如果你有專上學歷,懂兩文三語,儀表唔使出色,但乾淨企理…….其他在職訓練唔計,(要先訓綀一兩個月,每年讀書考試保住份工)…..你還甘心做餐廳仔嗎?收$8000人工一個月?咪玩啦……

  53. 我不同意,茶餐廳service 祇是efficiency,
    談不上professional at all. 再者,我從末
    對任何waitress(茶餐廳) 有任何非非之想!!

  54. 小妹第一次見識閣下之文筆,實在令人吃驚。

    難得在報有一部落格供閣下暢所欲言,理應好好善用;不幸在閣下未有深思而言,實是恥。

    恕小妹直言,閣下對空服員一職之了解實敷衍。儘管人工未如理想,客人極其負挑戰性,同事仍盡心對待,雖然害群之馬難免,但絕大部份之同事仍是用心對待。請閣下言前三思,閣下一言對成千上萬的員工有所影響,尤其是不實之言。

    加上職業無分貴賤,待應與空服員同需專重。作為一個人,應給予別人的基本專重,請閣下在發表意見前三思,別做一個沒頭沒腦只懂寫的人。

    如有錯漏,請賜教。

  55. 我看了很久,真不明白為什麼一個坐飛機的人,寫一篇文章道出對服務員的不滿,竟然可以惹來那樣多另外的服務員的批評?

    難道只有電訊服務和飲食業的服務可以投訴嗎?航空公司的服務就有特權,不可以投訴?

    大家來評評理,看了眾空姐的回應,我覺得好不安。

  56. 睇清楚,無論前任和現任空姐講黎講去都係話自己有幾專業,好,比你成立,難道"專業"就可以不理服務態度?

    “職業無分貴賤",從你地口中說出來,睇落仲好笑,因為你地都不斷咁discriminate其他行業既服務員。

    今時今日空姐既服務態度,原來係拿客人出氣,作為一個坐飛機既人真係好不安。

  57. TO REX,

    我倒覺得你不用多說, 這班空姐空少們, 從他們的言論說話看, 他們這一輩子都是不會知道自己的問題所在的, 試問你又怎能要求一群不達水平的人, 他們連自己的問題都沒有能力察覺, 怎樣可能有進一步的改善呢? 所以, 你還是留口氣暖肚吧! 無謂對牛彈琴, 自討沒趣啊!

    TO 曾發叨嘮的空服/為他們抱不平的"正義之士"

    若還有很多怨氣或意氣難下的, 在這再多說幾次你們所持的三幅被論據也是沒有用的, 你們打字的不悶, 我們看的都覺得你們厭和"無料到"。其實,不如你們就向公司/政府爭取, 測試一下你們所持的"專業"和"能力"到底有多大的BARGAINING POWER, 價值幾多。事實勝於雄辯, 對不? 我總相信, 價值反映才能, 那大家都可以留口氣暖肚。其實看到你們的論據真是很悶蛋的, 每次感覺都是"又是這篤屁"。要為自己爭氣, 用行動表示, 不要"齋UP", 一齊罷工啦。

  58. 尹大人,

    這篇文的回應已破了本 Blog 紀錄,必需留起作它日出書之用,以証香港空服界之没落。

    睇咗咁多日,只領會到現今空服界從業員完全不受教、不反思、不自我反醒。

    冇錯,空服界是專業,但你們所講的技能是入職基本要求而已。但必需清楚,每個行業都有其特定的技能要求。唔好以為自己比人高人一級。

    口口聲聲話人discriminate你們,但文中又突顯你們好discriminate其他行業既服務員。

    空服業在任何人眼中係服務性行業,任何一個領受服務的客人感到服務不周,只要合理,就可指出其對服務員的不滿。就算你們身負蓋世的専業技能,對客人服務態度不佳,已經好唔專業。

    你們越多怨氣,就更有負其他待人以誠的專業空服員。

  59. to馬沙,

    我自己也莫名奇妙,空中服務員苦命地指我不了解他們的服務水準,他們大概沒有看清楚,思哲是基於作為一個客人的親身經驗,再加上在魚翅航空形象顧問部任職的友人透露內情,絕不是思哲無的放矢。

    其中有人說思哲不敢回應,但事實上,要回應的我早在接著那天的專欄文章《Happy employees create happy consumers》中一併寫過了回應了,怎麼還說我沒有回應呢?

    話時話,把你地址email給我吧,好讓我可以寄書比你呢。

    思哲

  60. 你投訴人唔夠專業,人o地又投訴你唔夠專業.你投訴人唔識笑,服務差;人o地又投訴你寫得唔夠全面,言過其實.
    唉!呢個世界邊得咁多專業…..大家都係搵食而矣…..交到貨咪算.
    寫得好,讀者便多d共鳴;寫得唔好,虛假報導亦大有人在(不過呢d人都覺得佢自己好專業)
    罵戰亦無補於事,不如自己反省下自己係咪咁專業,如果仲有大量空間可以改進,就即係話自己都唔係咁專業,就咪鬼淨係識話人唔專業.
    話人點解冇100分,自己又唔知有幾多分.
    點解唔學下包容?相信每人都知自已的角色怎樣才算理想和完美,但不是每人都可做到,基本都冇可能做得到….連學生仔都知科科最好100分,年年考第一…但又有幾多個得,就算有都係得一個"第一".其他得60分,70分o個d
    咪死得……
    現今d香港人德育好有問題,更令人不安!!

  61. (中英文都唔叻,成篇都係白字,各位精通m文n語 o既高級知識份子請見諒)
    體諒 o下啦.胸姐臉黑可能係最近果兩水貨蝕 o左錢,或者比人搵 o左苯,一如禮拜三晚乾炒牛河變乾炒油河,好可能係廚房佬輸條Q-就當自己倒霉算啦…

  62. 阿現任空服員係度勁踩做茶餐廳果d唔識衛生又呢樣果樣, 咪又係discriminate人地, 一竹桿打一船人, 又以咩身份膽敢去亂說一個職業呀? 仲好意思話人亂up, 咁你呢?

    識兩文三語大晒咩! 識打扮吓大晒咩! 識高空中遞餐大晒咩! 你咁樣就自己以高人一等, 睇唔起人, 笑死人呀真係.

    By the way, 冇人叫你 “要勉強自己和冒生命和身體安危去遞餐", 你真係唔洗勉強自己架喎, 做咩要做空服員嗟? 唔做咪唔洗咁勉強啦! 你對自己份工的睇法都係咁負面, 咁勉強, 點會有態度真心serve客呢, 難怪會黑口黑面啦係咪? 人地寫文章咪就係要指出而家d空服員服務態度唔好囉! 你咁道出晒你既心聲, 我又覺得人地冇講錯你喎. 你咁大反應咪就係因為人地講中左你囉! 係嘛?

  63. 簡單來説,文中寫的那一家航空公司,97 年前強調是亞洲脈搏亞洲心,所以服務以國際水平為出發點,每一年從亞洲13個國家廣招高素質人才來當空服員,服務水平當然是國際級水平拉;97年后以香港為家,標榜代表香港的航空公司,最主要是要省錢,所以自從2001年后,主力請本地香港人。請問一下香港飲食文化代表是什麽?是文中多次提到的茶餐廳文化!!所以一家標榜代表香港的航空公司,機内服務當然是要與香港茶餐廳水平為出發!!!我說啊,現在這傢航空公司的服務還沒有給旅客親身感受香港的茶餐廳文化!!至少他們面對300多個吃慣茶餐廳在飛機上點奶茶要西多士的擦餐廳常客,依然能夠笑面迎人,不會把食指叉進你的飛機餐,不會穿前面奶茶痕跡後面番茄痕跡的制服,不會離遠100 米問你幾多位,坐邊度,不會隔開兩條走廊問對面空姐“黎個雞飯加可樂走冰。。30C 陳先生要水,45E李小姐要花生,63F黃太太要撲克牌依然能夠面不改容”

  64. To Rex,

    我可否當你的回應是對我留言的回應?

    我不知有沒有空中服務員不應同 – 職業無分貴賤,但我只是說出我自己的想法。對於我來說,待仔亦可以很專業。

    沒有惡意,只想大家不要將所有人都歸於一類。

    針對事而非針對人的投訴,才合理。要知亦非所有人也有錯。

  65. d空股員咁慶係因為佢地一向以為自己社會地位過d餐廳侍仔je.. 如果拎佢地同醫生律師比較佢地um住半邊咀笑添啦!

    “一個全場爆滿的短途機經濟客艙, 難道你希望空服員給你半島酒店的五星級服務嗎… 五星級的空中服務, 正正就是文中航空公司頭等艙乘客可以得到的待遇"
    “… all the service you get is actually just extra things…if you’re not happy about that then get a private jet yourself…if you can afford that…"
    “敢問閣下乘坐過幾多次飛機?"

    空服員不但只睇唔起侍應, 仲睇唔起d客. 坐頭等果d / 有 Marco Polo Diamond card 果d可能好少少既, 有private jet 果d先配enjoy佢地d service.

    真正待客以誠既空服員們, 你地知點解有客會有d不愉快既經驗嗎? 因為業內真係有d咁都叫自己做"專業"既同事囉!

  66. 我係個前國x員工,但係,我都曾經係茶餐廳同七十一打過工!亦都好享受去茶餐廳食飯!
    但係,香港係一個言論自由o既地方,所以思哲先生要發表佢o既言論係佢o既自由;而我地對呢啲言論有唔同意見的話,相信都唔會無自由表達掛!最緊要o既都係點到即止,唔好太過份!羞辱的說話,人人都識講,但係係咪真係有必要講呢?
    我唔敢講做空中服務員(唔該唔好空姐空姐咁,有好多空中服務員係男仕黎)係咪專業,但係人工係由市場定出黎,唔係話你講一句就可以改變!之但係,係咪人工高就等如公司一定好,份工一定易做,公司對員工又一定好好呢?係咪代表人工高啲,就唔可以出聲呢?每一度做野o既地方都有佢唔同文化,可能寫稿都要受下老闆/編輯氣啦(掛~都係比喻啫)!
    同埋,人本性都係咁架噃,人地話你係茶餐廳仔無文化又唔識衛生,你都急不及待要暗串返人啦~同一道理啫!點解唔可以係度留言,以表達對思哲先生所寫文章o既意見呢?
    (ps.思哲先生,我想問"斷章取義"係一個對公眾發表文章的文人應有的態度及責任嗎?而思哲先生你只揀了一句對自己有利o既說話引用出黎,而漠視整段說話的意思,敢問思哲先生你係唔明?定係係度"斷章取義"呢?)

  67. 妖, 無聊! 呀思哲呀可….請比我講一句, 我腸睇左你好多篇野, 你講野都幾冇point, 好多篇都係響度懶有野, 是但比d terms就係咁吹….呢篇咁多reply, 等我又reply下….

    空姐係點關你咩事???? 人地收幾多人工, 同你又有咩關係?? 你係唔底得定係咩??? 你都係收啦…..不過, 響appledaily寫野都岩你喇, 夠誇大庸俗丫ma….

    我til, 我又唔係空姐, 又冇空姐做女友. 佢地係點關我咩事?? 人地都係打份工, 你呀, 呀思哲, 你都係打份工ja!

  68. Whatever, I dont want to compare, everyone can enjoy their job, as long as we are not doing illegal stuffs. but you just keep saying we are discrimination.

    To 馬沙, I dont know why you have the qualification to “teach" people. Trust me or not, I do not have to prove to you, I honestly serving my passengers with my heart coz they are paying my salary. I always listen and try to understand their needs and wants. if I can, I dont want any unhappy passenger coz i just want a happy and safe flight with all of the people in my flight. But the point is, all of you who disagreed to what we say are 一竹桿打一船人. I of course accept any criticism if i did something wrong. I also agreed there are always some people who not doing their job properly. we are serving 45 passengers at the same time. For sure, no excuse. I just want people to be considerable. For something we forget, please remind. i definitely will be happy to help. To do something more than passenger’s expectation. That’s the spirit of services.

    To the writer, but i do not understand that “這篇文的回應已破了本 Blog 紀錄,必需留起作它日出書之用,以証香港空服界之没落"….what make you think 空服界没落? your personal comment or experience? please support with evidences. Is that mean you can doing something you want because you can publishing a book? Isn’t it not fair to us? You have the right to say, but we dont have the right to explain.

  69. “艙 務 員 的 工 作 與 茶 餐 廳 侍 應 的 工 作 類 似 , 甚 至 更 為 空 閒"

    你憑咩咁講呀???
    你做過CREW咩?
    你知唔知我0地0係飛機做0野幾辛苦呀!
    唔做過CREW 係無人會明0架,
    你試0下做一班機感受0下, PUT YOURSELF IN OTHER’S SHOES, 然後先發言啦唔該!!

  70. 其實講咩都無用, 自己做crew既, 自問每班機都出盡力做野, 其他人點做, 點過d咩, 我都理唔到. 而如果大家覺得我地人工過高, 咁對大眾黎講應該係一份好吸引既工作, 請過黎做, 我地公司日日都請人. 有供有求, 經濟定律

  71. 首先,我不是空服員,路過看到《侍仔與空姐》的文章、各空服員的評論以及你這篇回應各空服員評論的《Happy employees create happy consumers》。

    作為一個顧客,我對服務是有要求的,不論是對空服員或對餐廳侍應,既然工作是要面對客人,當然要provide good service。在上一篇文章你提到空服員黑面,難道你沒有看過餐廳侍應黑面嗎?空服員黑面是不對,但難道你這一世人只見過空服員黑面嗎?我作為一個外人,覺得你寫的這兩文章確是有意攻擊空服這一行,因為對客戶「口黑面黑」行行都有,只單談空服這一行不免讓各空服員不滿,說穿是「撩交嗌」。

    不過我認為各空服員對你上一篇文章有這樣大的反應主要是因為你的一句“同工同酬”:

    “現在每當登上魚翅的飛機,都很懷念香港茶餐廳的好客之道,說實在的,茶餐廳作為香港特色,廣大的茶仔待應功不可沒,思哲忽發奇想,某天茶仔侍應恍如現在社工上街遊行示威,要求與空中艙務員同工同酬,我一定舉腳贊成。”節錄自《侍仔與空姐》

    好奇八掛之下想看一看筆者在這篇文章如何回應,想不到大失所望,因為你這一篇文章只一再談論空服員服務質素下降的原因,完全漠視了他們對你所說的同工同酬的不滿,是否你未能理解他們為何不滿?!還是知衰怕回應?!

    茶仔侍應與空服員工作性質的不同暫不談論,因為可以訓練,但入職要求己大大不同,做空服員要過好幾關面試和測驗,試問又怎可能“同酬”?如果茶仔侍應真的要“同酬”的話,大可直接去投考空服,不用上街遊行示威咁煩。

    返去工作性質,作為寫字的你,都應該知道寫小說不同於寫詩、寫新聞評論不同於寫電影評論、寫娛樂新聞亦不等同於寫財經新聞,因為不同的文章都需要不同的知識,即使一個寫新聞評論的走去寫財經評論,都要他有這方面的知識,不是話寫就寫誤導讀者,自誤寫blog另作別論,但公開比公眾的請有職業道德。茶仔侍應與空服員亦一樣,大家在工作性質上有些許相似,但大家在自己工作位置上所要的知識就不同,不能說是“同工”。

    筆者能在報章發表文章及出書應是有識之專業人仕,作為讀者,我對寫作的人亦有要求,請讓我們看看你的專業。

迴響已關閉。

在 WordPress.com 建立網站或網誌

向上 ↑