Happy employees create happy consumers

Employees stay here because they don’t know there are better jobs across the street.
─ Dogbert from Dilbert

思哲上周五講機艙服務員的待遇,事緣早前在魚翅航空形象顧問部任職的友人透露,當下他們其中最大的一個問題,就是部份機艙服務員士氣低落,對客戶「口黑面黑」。

有說多了國內同胞乘客,令機艙工作的「挑戰」更大;也有人說薪酬前景的問題,令航空公司留不往優秀人才。除非完全否定魚翅航空管理層對情況的評估,否則無論贊成那個論說,都變相承認了機艙服務員的水平下降了。

說現今的機艙服務員水平不如以前,是主觀的比較,也實在沒有解釋到背後的原因是甚麼。再者,若優秀人才就等於優質服務,又似乎過於簡化了管理的複雜問題。思哲倒相信,服務的質素,完全取決於企業文化,所謂Happy employees create happy consumers,也就是這個意思。像牡丹樓,請的都是沒有經驗師奶和學生,但服務水平向來保持一定水平,是為一例。

思哲指︰「千禧年前後,廉價航空殺入亞洲,歐洲最大廉價航空公司EasyJet,02年收購了最大競爭對手GoFly,對魚翅構成威脅,近幾年油價大升,令航空業百上加斤,也是薪酬不能調高的原因。」以為將事情說清楚了,卻觸動到機艙服務員(和他們的擁躉)的神經,實在始料未及,冒犯之處請多多包涵。

服務好與不好,分別不在於提供服務的前線員工對Standard Operating Procedure有多熟悉,而是他們能否設身處地在顧客的立場想問題,除了真正認同公司價值的員工,基本上不可以靠任何外力硬裝出來。

話說回頭,思哲將侍仔的工酬跟空姐空少比較,卻不是無的放矢。要知道,香港的機艙服務員,工作生涯比較要短;而且這個行業的技能,在別處的價值不大,可是偏偏因為四處漂泊,而無法定下來發展別的技能,在這種有限的時間和空間下,機艙服務員失去的機會更多,所以薪酬上也有一定的溢價。算起來,空姐空少的life time income,分分鐘比不上茶仔侍應。

有一位空姐(或空少?)在思哲扑架留言說︰「我看所有同事在這『玩一年』都不夠便辭職吧!」最後,就算難聽的也要說,請各位想清楚,你們是為了甚麼去當機艙服務員,始終你們可以選擇職業,要是真的認為當空姐空少沒有前途,又或者覺得辛苦的話,最好還是趁後生轉工,不要浪費青春,也無謂連累其他真正敬業樂業的機艙服務員,拜託,拜託。

2007年6月26日刊於《蘋果日報》

對「Happy employees create happy consumers」的一則回應

  1. 空服員都想設身處地幫乘客解決問題,但魚翅航空短途機百無,枕頭無,毛毯無,報紙無…難為巧婦無米炊,幾萬呎高空點叫空服變個枕頭出o黎?

    投訴了幾次,次次都係官腔回應,最終我都慢慢少坐魚翅。
    而且軟硬件要相輔相成,人手唔夠就唔好攪玩花臣,三個鐘頭機meal又有choice又要派雪糕,係人做到都黑面啦。

  2. 為何"觸動到機艙服務員的神經", 此乃不理解該行業下寫出該文章及有該不公平評論所致, 正如我不會隨便這麼肯定的說, 當記者, 寫稿, 做報館的人特別舒服特別容易, 全因我尊重每個行業的獨特性, 也知道人們對工作的付出, 即是我有幾位好朋友是貴刊的編輯, 但畢竟我沒做過這一行, 我不會感受到當中的難處, 所以我不會在沒有足夠的資料下, 胡亂批評對別人的職業.

    是的, 當空中服務員不容易, 我曾經也是一份子, 深明當中的苦樂. 你跟其他人一樣, 對空中服務員都有一個錯覺, 覺得我們薪水高, 可以有很多環遊世界的機會, 會隨便對客人黑臉等等, 不知道行規則的人, 看"溏心風暴"看多了, 以為空姐很開放, 會隨時隨地穿著代表公司的制服, 拖著行李, 一下班就跟朋友去逛街甚至蒲吧. 我們看了見怪不怪, 因為那是多年來大眾媒介對我們的印象. 心酸的是, 亞洲航空的服務跟歐美對比, 已經算是一等一. 我不排除當中有多少害群之馬, 但總不能代表整個行業, 當中也有很多以心服務的空中服務員.

    乘客不會看到我們倒垃圾清潔廁所, 不會感覺到一個只有90幾磅的女孩子推一架幾百磅重的餐車有多重. 猛烈的氣流隨時可以弄傷我們, 我們工作的廚房地方狹小, 頭上有幾十個每格幾十磅重的鐵櫃, 身邊又有十幾輛幾百磅的餐車和褒熱水的水壺, 只要其中一樣東西掉到頭上或身上都可以導致重傷. 乘客在飛機上心臟病發, 休克, 嘔吐…我們除了要冷靜處理病發的病人, 也要安撫其餘幾百個乘客. 遇上客人無理的投訴, 緊急意外, 飛機失靈, 也要冷靜沉著去面對和處理.

    以前我還沒當空服員之前, 跟普通人一樣對這份職業有偏見, 以為空姐的工作很閒, 直到我加入了這個行業, 我再也不敢小看這份職業. 除了飛機上的服務, 最重要的是乘客的安全, 只要飛機上有一位空服員不負責任或沒有守安全守則, 一次飛行就可以賠上幾百條人命.

    我同意你說:"始終你們可以選擇職業,要是真的認為當空姐空少沒有前途,又或者覺得辛苦的話,最好還是趁後生轉工,不要浪費青春. 也無謂連累其他真正敬業樂業的機艙服務員." 我也常告誡現在的年輕人, 要好好選擇適合自己的職業. 選擇留下的人也該盡好本分做好自己的工作, 守公司的規則.

    很久以前, 空服員的待遇是不錯, 但現在福利越來越少, 薪酬上也沒有你想像的"有一定的溢價" 如果你真正知道(不是官方消息)國泰航空公司一個普通的機鎗服務員要等多少年才能從升一級, 你就不會這麼說. 即使你因工受傷請假, 外人會以為你裝病, 公司又怪你不小心, 延遲你的試用期, 或延遲續約, 或給你2個月的standby, 或給你warning. 結果, 我們傷風感冒都要迫自己上班, 一天起飛升降公6次, 耳朵痛得可以讓人尖叫. 最後得來中耳炎, 鼻竇炎, 鼻敏感我都不想的. 我有一位同事因為怕被公司埋怨, 做到耳膜破了流血還繼續工作, 到下飛機才跑去急症室連針, 這些你們應該不知道吧.

    “Happy employees create happy consumers", 不過很多了忘了"Good company create happy employees"這個道理. 現在的乘客對空中服務的要求越來越高, 但當你發現公司的資源越見減少, 飛機上的設備不足, 甚至一個塑膠杯都因為太薄而底部穿孔, 弄濕乘客, 其實我也不想的, 給人寫complain, 我也不想的.

    寫這麼多, 也只是空中服務員工作的一少部分, 希望你看了至少會明白為何你的意見會觸動到我們的神經.

  3. 文章的力量真大啊!!!

    能夠把blog comment修飾,再堆砌, 再加上自己的文字
    就能夠把針對你評論的說話變成對公司對工作上的不滿!!!
    筆者此招真是妙絕!!!!

    旁人如沒有上網看你的 “佳作”而只看報章上的文章
    就誤會空服們給你的回應只是掩飾自己

    做寫作的,應該是對自己發表的東西作出承擔, 而不是利用媒介的影響力作出嘩眾取寵, 扭曲是實真相, 不分是非的事情!!!!

    如所有人看過blog上給你的回應而明白事實上並不如此
    我相信你寫的任何東西從此變得零公信力!!!!!

  4. “某天茶仔侍應恍如現在社工上街遊行示威,要求與空中艙務員同工同酬,我一定舉腳贊成。"

    “機艙服務員失去的機會更多,所以薪酬上也有一定的溢價。算起來,空姐空少的life time income,分分鐘比不上茶仔侍應。"

    既然認為空姐空少的 life time income 可能比不上茶仔侍應, 點解會舉腳贊成兩方應同工同酬?

    睇番各留言者對機艙服務員o既負面評語, 當然我都唔否認有呢o的情況發生, 有人詐病, 有人黑面. 但我諗大家明白咩叫以偏蓋全?! 正如認為茶餐廳侍應服務周到一樣, 你係咪淨係睇到最好o既 幾個 %?

    but anyway, 最後一段, 我同意.

    仲有, 前空中服務員的留言 “Good company create happy employees". 就偷竊事件黎講, 我唔明一間 sell 機艙服務員 service o既公司點解會放呢o的消息出黎破壞員工形象. 就算係傳媒自己搵到料, 作為 cooperate communication o既我諗可以有更得體o既回應. 咁樣破壞員工形象, suffer o既只會係公司. 呢o的叫唔叫 good company, good management?? 大家自己下定論.

    我諗… 既然都唔 care 員工 image 同士氣, 魚翅不如考慮下轉型做 LCC. 以 minimum crewing, cut 晒o的 service, 用茶餐廳員工o既價錢. 一次解決晒 high turnover 引致o既唔夠 crew 問題, weight limit 同埋 high fuel cost o既問題, 仲可以 cut 埋薪酬支出.

  5. 看到這麼多的意見,突然想,這文章很有益大家的身心,給予很多從事服務性行業的打工仔一個宣洩的平台,尤其空服,因為她們是文中的主角。

    回看上星期五的文章,對空姐的服務素質之評價,確實也有感以偏蓋全。結果,有很多"正義之士"出來"挺空"。看著這些意見,我倒衍生出兩個問題來:

    首先,那些從事空服或正義之士的憤怒和意見,其實會否都只是作為打工仔的冤屈?試問,你們當中所說的辛酸、困難和冤屈,那個行業沒有?尤其服務性行業的;

    其次,我又想問,你們有這麼大的回響,除去上述所言之以偏蓋全,主因是否因為文章把你們跟"餐廳仔"放在同等位置,加上報章用字有點"掘"?於是,你們自感身份和地位都被貶低?如果換了酒店服務員,不是"餐廳仔",你們感覺會否好些?先要強調,有酒店服務員的薪酬可能比"餐廳仔"的還要低。若要說空服是有別於一般的專業,我真不知那是甚麼呢?

    本人頗同意,若要道歉,應該是向"餐廳仔"致歉。眾多的留言中,雖只得一名"餐廳仔"為該行業抱不平,但自感他字字有力(雖不少錯別字,未知是有心還是無意^.^),短短幾句足以把那不知幾多千字的叨嘮比下去。這亦是本人想一發己見之原因。當然,本人不是不認同空服的價值,只是想說,其實會否是把自己的位置放得高了點?

    此外,本人還想對筆者的用字用詞多說一點,據所知,這專欄是集體創作,當中不難發現不同筆者有不同風格,至於有意見者提到筆者的字詞不知所謂,有"影衰"文學創作之說。對於這,本人看過得覺得挺好笑的。其實現代文學興起之時,亦受到當時社會學術界的批評。提到這,只想帶出時代不斷地變,我們怎知那朝日後的文學創作,用字用詞風格好劣定義又是怎樣一回事?

    最後,本人十分同意筆者的最後一段,既然有這麼多怨言,就另謀出路吧。

    “Good company create happy employees",岩咪做,唔岩咪唔做囉,唔岩O既時候,你自然會唔開心,咁走啦,又無人強迫你留低O既。又或者,對於你黎講佢唔係一間GOOD COMPANY,但係對於其他人黎講,佢可能係喎,無謂霸住個位呀,係咪?

  6. 有時去d空姐blog度看,
    佢地對公司多多不滿,
    但點解佢地又要繼續做呢..?
    既然不滿咁你地班空姐有冇try過轉工呢

  7. 珍珍剛剛出事,六個crew加一個客中招..三萬幾呎高空一個小事故隨時致命。

    如果各位覺得做crew同一般打工仔無分別,每年魚翅、龍龍都請幾百人,加埋泉泉,其他國外航空公司又請幾百人,不妨排隊試下,試下呢個高空廚房有幾惡頂。

    還有請思哲與你的魚翅航空形象顧問朋友反映,就而香港澳洲線為例,袋鼠航空同珍珍航空都可以安排兩set crew上機工作,唯獨魚翅只安排一set crew踩足8-9粒鐘,人手小人一倍,又無休息時間,究竟邊個令到同事黑面上機先?

    我做乘客睇見都辛苦,仲要對一大班港客,好多crew寧願serve大陸客多過港客,因為港客真係以為自己去o左茶記做大爺,我見過有港客問crew凍檸茶小甜,我聽到都滴汗..

  8. totally agree with 魚翅. i prefer serving mainlanders than hong kong people. got a passage written by Mr Lee, a real writer, posted on apple daily last week:

    香 港 乘 客 難 服 侍
    乘 國 泰 班 機 飛 東 京 , 剛 上 飛 機 , 就 聽 到 一 個 女 人 很 大 聲 責 備 空 姐 , 你 們 怎 麼 搞 的 , 把 我 跟 我 老 公 的 座 位 分 開 , 地 勤 說 上 了 飛 機 你 們 會 解 決 的 , 為 什 麼 又 解 決 不 了 !
    空 姐 好 言 相 勸 , 說 飛 機 客 滿 , 一 個 空 位 都 沒 有 , 很 難 換 到 位 。 那 個 女 人 不 依 不 饒 , 空 姐 只 好 領 她 到 座 位 , 跟 邊 上 的 乘 客 商 量 , 還 好 碰 到 個 通 情 達 理 的 肯 換 座 位 , 事 情 才 算 解 決 。
    飛 機 還 沒 起 飛 , 廣 播 通 知 說 , 因 為 機 上 自 選 電 視 娛 樂 系 統 發 生 故 障 , 如 果 要 修 理 好 , 需 要 延 遲 起 飛 , 為 了 不 延 誤 大 家 的 行 程 , 所 以 決 定 由 機 組 人 員 決 定 , 只 播 放 四 部 影 片 ( 看 哪 一 部 電 影 , 乘 客 還 是 有 得 選 ) , 為 此 , 向 乘 客 致 歉 。
    聽 了 這 段 廣 播 , 覺 得 香 港 的 航 空 公 司 服 務 真 好 。 飛 行 到 一 半 的 時 候 , 我 跟 艙 務 長 說 起 這 件 事 , 稱 讚 了 兩 句 。
    艙 務 長 跟 我 說 , 剛 才 說 完 廣 播 之 後 , 已 經 跟 機 師 打 了 招 呼 , 預 備 有 哪 一 個 乘 客 因 此 而 不 滿 意 要 下 機 的 話 , 隨 時 開 艙 拿 行 李 出 來 。
    「 不 過 是 娛 樂 節 目 有 點 故 障 , 誰 會 那 麼 大 驚 小 怪 , 因 此 而 不 坐 這 一 班 機 ? 」 我 幾 乎 覺 得 他 們 小 心 過 頭 了 。
    「 真 的 試 過 呀 , 真 的 有 乘 客 , 就 是 因 為 類 似 的 一 點 事 情 拒 絕 乘 坐 , 堅 持 下 機 的 。 」 她 說 。
    不 可 思 議 吧 ? 但 真 有 其 事 。 艙 務 長 說 , 現 在 有 些 香 港 客 人 , 比 北 京 和 上 海 的 客 人 還 難 伺 候 。 聽 了 真 讓 人 黯 然 。

    李純恩

  9. 作為一個旁觀者,真係越睇越唔明白,空姐們,妳地既然做得咁唔開心,做咩樹唔索性轉行呢?轉左行,咪唔使受氣咯?!

    唔通真係,有得揀,先至係老闆;無得揀,等做爛燈膽?

  10. 哈哈, 個個達一句"唔鍾意就唔好做囉!", 咁香港人個個唔洗番工啦. 你夠可以話班醫生出黎請願, 唔likey個人工可以唔做.

    其實講呢句說話真係無意義, 班醫生出黎請願係希望得到合理待遇. 我地出黎講野表達意見係希望大家知道空中服務係咩一回事, 係想外行人知道呢個行業有佢既尊業性, 始終講緊一班機幾百條人命響你手.

    將两份工作環境唔同既工比較其實係無意思, 就算要比較,都應該先理解人地份工做緊乜.

    不過我覺得我講多都係浪費時間. 我唔奢望外行人理解呢個行業, 但至少懂得互相尊重大家既職業, 對自己做過既野, 講過既野負責任, 先係成年人既行為.

  11. 看了這文及上文很多留言,首先,感謝有不少真正空中服務員留言,令我們知道自己這些一般乘客對空服一直有不少誤解。歸根究底,最大的問題是航宣公司司一直給予顧客的expectation及賣點和給空服對工作的expectation重點有gap吧︰航空公司有始至終只是強調「更優質的服務」,至於安全問題,一直給人「這是basic/ 一定有」,因為,乘飛機安全,對乘客來說好像是理所當然吧,如果把「乘搭我們的飛機絕對安全」這些東西作賣點,以現在的航空事故比率不高的情況下,真的很難sell,而且,實際上飛機飛行有很多不可control的事故,這種guarantee太risky。
    然而,安全當然當然是最重要的,只是客人不會想這些,更不會同情考量,不過,不得不得罪說一句,這一種形式的矛盾,很多行業都會有,正如有人覺得銀行界內部支援人員天天座office涼冷氣不及前線辛苦及重要,前線會認為系統一切的穩定是基本,是must,不知道只要他們一個不合作就會玩死支援,也會令系統不穩定,所以,最重要,還是多點包容及切身處地想對方的處境吧。

  12. 唔知點解,上面出唔倒後面果o的野….

    其實個個香港人都真係可以唔返工架, 有能力維持生活咪得囉, 但如果你無咁o既能力, 又接受左份工, 點解又要攪到好似人地欠左你咁呢?

    至於醫生, 佢地都可以唔liky就唔做架, 咁我地咪無醫生睇囉, 呢o的咪專業囉, 無佢唔得。哪, 我無抬高醫生貶低空服之意架, 因為我都好不憤點解中大港大每年只得咁少醫學位, 形式佢地壟斷左個市場。

    行業專業性問題, 行行都有佢o既專業架啦, 關乎人命o既亦大把, 每程車都關乎人命架。客喎, 接受得份工就預左乜人都有架啦, 你又以為公司見客, 果o的外國人個個都好nice呀, 咪一樣。其實, 要有敬業樂業o既態度同精神囉。就唔好以為只係自己辛苦, 危險之類之類。當然, 每行都係值得尊敬o既。

    我提議空服要爭取野, 唔係向公司爭取而係向政府, 要求政府將空服變成專科, 入職基本要求完成大學, 之後仲要佢讀兩三年, 咁就算入職遲左, 為返人工都仲大大咁提升左呀, 係咪? 你睇o的機司, 放風罷工乍都未做呀, 公司已經話同佢地有商有量啦。點解呀? 因為每年畢業o既機司好有限, 好以醫生咁, 無佢唔得麻。岩唔岩呀?

  13. 正如上面某君所說,安全已經係最基本一定要有的,的確不可能作為selling point. 況且除了discount airline 之外, 間間航空公司的票價相差不會太遠, 乘客選坐那間航空公司, 就自然從服務水平比較了.
    然而客人付了錢, 自然要求會有服務了. 服務行業的性質就是這樣, 老闆出糧給你去服務客人. 要是個別航空公司"刻薄"員工, 真正專業的員工要反映/爭取待遇的對象是公司, 而非乘客.

  14. “Happy employees create happy consumers", that’s right! Sounds perfect but it doesn’t happen in the reality if u travel with yuchee! In a short haul flight with more than 300 passengers and there’s only 30 blankets provided,and no entertaintment throughout the journey ( Aircraft got some technical problem that couldn’t fix!)what can you imagine? I did experience it, ALWAYS! How can those cabin crew handled it? It seems all the basic services becoming “first come first serve"! Passengers paid the same fee (in economy class) but had different SERVICES and EXPERIENCES, cuz the employee didn’t provide enough resources for ALL passengers. They couldn’t reach their basic needs, how can passengers be happy? This is NOT AN EASY task for everyone! Cabin Crew did try their best! Mr. Wan, please be fair!

  15. 人地唔做, 係咪你養佢?? 份份工都會有開心同唔開心….係人都想搵份唔使受氣既工, 人地係到講, 都係想話比大家知, 做空姐唔係你想像中咁好… 你地有無做office, 有時受老闆氣, 都會"sun" 下掛?? 咁我又叫你唔好做啦?? 搵份好工咁易呀?? 人地都係打份工, 就算做服務性行業, 都唔應該叫人預左要受氣…記唔記得有一次, 聖誕定除夕, 有個人塗鴉文化中心的地方, 佢話清潔工人請番黎就係要清潔啦, 唔係請佢做乜?? 你地就係有咁既心態 !

  16. 空姐們薪高糧準都咁多野呻… 真係難為做電訊業frontline的customer service staff, 人工又低又成日比客炳.
    大把行業的前線員工都係因為公司資源唔夠/policy有問題而要俾客人話, 但都唔會黑起塊面對客人的.空服都係從事客戶服務既工種, 點解特別咁"唔話得"? 對客黑面又唔理d客既request好似好應份咁既?

  17. CS, 好多人都講空姐唔係咁高薪… 你估出面既服務性行業無黑面咩? 唔應該只係針對空姐… 有無去過tst cova 食野, 你睇下d waiters 點? 仲有smartone d service 差都無論… 可能你話無, 咁啱我遇到啦…等於你可能咁唔好彩, serve 你個空姐差, 唔好一概而論…

  18. 照咁睇黎唔使審,空姐真正既客人唔係坐飛機既人,而係飛機師同埋有錢仔,無錢既人佢地唔曉得服待!

  19. 有錢同無錢跟本無關係, 唔係好明你想表達d乜….有時連自己都睇唔起自己咁好難叫人明白你… 香港人係出名難服侍係事實, 連香港警察做得咁好, 香港治安不差, d人都可以係咁鬧, 成日話濫用暴力, 又話要投訴, 警察唔係做服務性行業, 咪又係咁…
    不如你地話比人知, 你地心目理想 (你想)要既野, 等各位服務業既朋友知道點可以進步, 有建樹, 好過辯論比賽….

  20. 呀wong, 個客有冇錢同我冇關係, 我年中收唔小卡片, 我轉頭就會掉. 我完全冇興趣. 我班機有咩客唔係問題, 我只係想去到我要去既地方, 返到香港就得. 你中意點睇我冇問題, 我打份工only, 我同你一樣有父母, 有男朋友, 我放工都係去你去果d餐廳, 去你唱果間k. 空姐都係人, 空姐都係返工放工, 你地唔好諗得太多. 真係覺得我地唔好, 就唔好坐我地機. 就好似我用完某大公司既野, 佢地service差, 咁我咪唔用 lol, 就係咁簡單, 嘈咩丫.

    香港人, 嘈完董生, 好喇曾生上台, 又嘈, 究竟你地點先會開開心心, 唔再complain!?!?

  21. 我開工, 我只係想放工. 我一生一世, 都唔想用我果d"專業知識". 呢d野你覺唔覺得係專業唔係問題, 個問題係我識你唔識咁jei. 行行都係專業, 我唔識既野, 就係我唔識既野, 我唔會去話人地. 我做人開開心心, 你有你講, 我有我做. 就係咁…..

  22. 多謝普通人講出曬所有crew 0既心聲! ! !

    各位兄弟! nice flight 搵真銀啦! 口生0係人地度, 人地要點講我地控制唔到! 而佢點講都影響唔到我地! 比心機啦! ^^

  23. 「你要空姐同茶歺廳阿姐同價?! 得!! 叫航空公司開多幾個位,例如空中廚師,空中清潔員,空中酒保,空中救生員,空中消防員,空中保安員,空中急救員,空中免稅品售貨員,空中廣播員,空中即時傳譯員,同埋空中心理輔導員,空姐就可以同茶歺廳阿姐同價啦!」(

  24. 「不如來个翠華航空或者合發航空,凍飲加兩蚊吖笨!!真失禮死人!!」(

  25. “"算起來,空姐空少的life time income,分分鐘比不上茶仔侍應""

    Beware of what you say. You are looking down on flight attendants once again, what you mentioned means flight attendants are worse than a waitress. So what you mentioned also encourage flight attendants to provide worse service than 茶歺廳阿姐, because “"算起來,空姐空少的life time income,分分鐘比不上茶仔侍應"".

  26. 你認為當空姐空少沒有前途.

    你認為當空姐空覺得辛苦.

    你認為當空姐空最好還是趁後生轉工.

    你認為當空姐不要浪費青春.

  27. 服務好與不好,是顧客他們能否設身處地在服務的前線員工顧客的立場想.

  28. 魚翅航空形象顧問部任職的友人?請問邊位o黎?乜o野position?不如叫佢出o黎教訓下d員工,點解咁唔專業都得..仲好,又可以聽下員工的心聲..佢都要專業d先得o架…..
    不然,恐怕係思哲哥哥杜撰出o黎…..

  29. 前空中服務員, thank you!…….I serve my passengers well, I also polite to everyone outside of the aircraft……..I understand everyone has their position and job nature. No matter what, they are just doing their job. Comparison always make arguement. If the writer want to express his dissatisfaction, no need to compare. Maybe it will make us feel better. and people might really think about their bad habits and then improve themselves.

  30. 首先,我不是空服員,路過看到《侍仔與空姐》的文章、各空服員的評論以及你這篇回應各空服員評論的《Happy employees create happy consumers》。

    作為一個顧客,我對服務是有要求的,不論是對空服員或對餐廳侍應,既然工作是要面對客人,當然要provide good service。在上一篇文章你提到空服員黑面,難道你沒有看過餐廳侍應黑面嗎?空服員黑面是不對,但難道你這一世人只見過空服員黑面嗎?我作為一個外人,覺得你寫的這兩文章確是有意攻擊空服這一行,因為對客戶「口黑面黑」行行都有,只單談空服這一行不免讓各空服員不滿,說穿是「撩交嗌」。

    不過我認為各空服員對你上一篇文章有這樣大的反應主要是因為你的一句“同工同酬”:

    “現在每當登上魚翅的飛機,都很懷念香港茶餐廳的好客之道,說實在的,茶餐廳作為香港特色,廣大的茶仔待應功不可沒,思哲忽發奇想,某天茶仔侍應恍如現在社工上街遊行示威,要求與空中艙務員同工同酬,我一定舉腳贊成。”節錄自《侍仔與空姐》

    好奇八掛之下想看一看筆者在這篇文章如何回應,想不到大失所望,因為你這一篇文章只一再談論空服員服務質素下降的原因,完全漠視了他們對你所說的同工同酬的不滿,是否你未能理解他們為何不滿?!還是知衰怕回應?!

    茶仔侍應與空服員工作性質的不同暫不談論,因為可以訓練,但入職要求己大大不同,做空服員要過好幾關面試和測驗,試問又怎可能“同酬”?如果茶仔侍應真的要“同酬”的話,大可直接去投考空服,不用上街遊行示威咁煩。

    返去工作性質,作為寫字的你,都應該知道寫小說不同於寫詩、寫新聞評論不同於寫電影評論、寫娛樂新聞亦不等同於寫財經新聞,因為不同的文章都需要不同的知識,即使一個寫新聞評論的走去寫財經評論,都要他有這方面的知識,不是話寫就寫誤導讀者,自誤寫blog另作別論,但公開比公眾的請有職業道德。茶仔侍應與空服員亦一樣,大家在工作性質上有些許相似,但大家在自己工作位置上所要的知識就不同,不能說是“同工”。

    筆者能在報章發表文章及出書應是有識之專業人仕,作為讀者,我對寫作的人亦有要求,請讓我們看看你的專業。

迴響已關閉。

在 WordPress.com 建立網站或網誌

向上 ↑